Friday, February 4, 2011

Aku Akur...


byk pengalaman yg mmbuat aku terkedu.. tak terzahir lg apa rasa hati ini.. hanya mampu aku melihat arus penghidupan dan mengikut saja... begitu byk parut yg dilakar.. aku sendiri xbisa menyembunyinya ... aku begitu berjauh hati dgn kehidupan aku sndiri.. biar aku hambakn diri pd yg lebih berhak diatas chentaku ini.. pintu hatiku telah tertutup rapat, bkn pintaku bkn paksaku ttp dugaan dan cabaran tlh mmmberi pengajaran sesuatu dihati ini.. tlh mmberitahu ku apa yg ku kejar kini hanya palsu.. byk sungguh yg menipu.. mmbutakan mata hatiku.. mengambil kesempatan diatas kelemahanku.. aku tertipu.. wanita sepertiku yg punya 1 akal 9 nafsu.. diperbodohkan.. aku tewas dgn ketidak sempurnaanku..aku disisih kerana ketidak sempurnaanku.. ttp pintaku jgn mmpermainkan perasaan ku.. tolonglah~ aku wanita yg begitu rapuh hatinya.. aku wanita yg begitu sng menyayangi ttp tolong jgn kianati perasaan tulus suci ini..

Aku hanya hambaNYA ... yg terlahir dgn sifat2 fitrah , ingin disayangi , dihargai, disetiai, dimiliki....

Aku menginginkan kehidupan Sakinah, rumahtangga yg fitrah... mmbimbing aku menuju keambang pintu syurgawi..mmbimbing aku ttg Agama ttg kehidupan sebagai seorg isteri... rupanya itu semua harus ku capai sendiri tanpa ada pembimbing halal ku tanpa tulang rusuk kiri Adamku.. harus ku gapai sendiri seperti Rabiadatul Adawiah.. yg begitu Chentakan kekasihNya...

Ya Allah aku inginkan dia(HASBULLAH B. MANSUR) menjadi imam disetiap sholat ku... namun aku akur ttg kenyataan yg dah tersurat ini... aku akur dan pasrah, aku redha... Ya Allah... seandainya aku sudah xada diatas dunia ini, tolong pelihara kedua2 Ankku jgn dibiarkan mrk terseksa leka dgn duniawi..peluklah mrk dlm dakapan rahmatMU.. jgn lupai mrk tentang tanggung jwp mereka sebagai hamba mu... Ya ALLAH keputusan scane kepalaku bakal keluar tak lama lg.. andai nasibku tak berpehak utk aku teruskan hidup ini,, aku pasrah.. andai aku masih boleh sihat, sihatkanlah aku demi ank2ku...

Ya ALLAH... demi ank2ku aku harus teruskan sisa2 hidup ini.. demi mrk, demi masa dpn mrk yg belum tentu arahnya lg.. Ya Allah...

No comments:

Post a Comment