Thursday, February 3, 2011

nekadku

takan ku berpaling lg... sudahlah.. selama ini aku tertipu.. faham, sefahamnya aku.. akan realitinya.. kepura2an perasaan mu selama ini pdku.. aku akur, aku terima wahai chenta adam.. chenta dr mu byk yg menyakitkan..

kenapa? kenapa dr awal aku tidak sedar akan kepura2an ini.. kenapa aku begitu bodoh.. akal ku dibutakan dek tipu daya chenta dr kaum adam.. aku terjebak, teperangkap dgn chenta itu.. aku yg merana separuh mati menahan rindu dendam yg amat dalam.. chenta itu ku simpan jauh kedasar hati yg begitu dalam.. hingga aku sendiri gagal utk menyelam, mncari dan melemparkn ia jauh dari hatiku...

aku adalah seorg wanita yg berpegang teguh pd janji2 , aku adalah seorang wanita yg setia pd yg satu, aku adalah seorg wanita yg tak pernah mmbagikan perasaan pd yg lain, aku adalah seorng wanita yg tak mudah jatuh Chenta berkali2, aku seorang wanita yg akan sentiasa ingat janji2 manis dari kaum ADAM, aku seorg wanita yg sentiasa berprasangka baik kpd kaum ADAM.. Aku seorang wanita yang ingin menjadi seorg isteri yg sempurna, aku seorang wanita yg ingin kasih sayang ku ini dihargai, aku seorang wanita yg ingin kaum ADAM tahu mghargai maruah dan hargai diriku jgn gadaikan ia hanya utk kepentingan dirimu Wahai kaum ADAM.. tolong jgn gadaikan harga diriku jika kau tidak berniat utk mmperisterikanku.. jika kau hanya ingin mmpermain2kan aku.. tolong hentikan.. kerana mungkin hari ini adalah hariku... kemungkinan perkara yg sama akan berlaku pd dirimu, keluargamu ankcucumu... Ya ALLAH... Kau saksi hatiku...

mudahnya kau ungkapkan kata2 bahawa suatu hari nanti kau akn berkahwin dan punya keluarga.. mudahnya.... mudahnya kau simpan angan2 itu... sedangkan aku? merana disepanjang hidupku.. bahagialah sayang diatas airmataku... berbahagialah... aku nekad akan undur diri.. takan ku kembali lg. demi kebahagiaan yg bakal kau kecapi bersama insan yg bergelar isteri.. bahagialah sayang...

No comments:

Post a Comment