Monday, February 7, 2011

bila hati bersuara...

aku umpama melukut ditepian gantang, ada tiada tak mmberi kesan...
hadirku cuma menyusahkan... perluku hanya utk pelepas bosan...
kekuranganku byk yg tak akan berkenan...
risau akan mmberi malu kpd jiran dan taulan...
itulah kata2mu utk tidak meneruskan hubungan...

dulu kau janji segunung harapan...
kau pujuk aku, tika aku sedar ttg kekurangan..
tika itu jika ku undurkan..
mungkin luka ku tak kan berpanjangan...
kau beri aku cinta serta beribu harapan..

kau ku anggap putera impian...
yg telah dtg menyelamat wanita dambaan...
rupanya itu cuma igauwan...
tinggallah aku dirundung kesepian..
senangnya engkau mmberi alasan...

tika hati sudah tidak berkenan...
jika kau tulus dlm hubungan..
mengapa harus ada halangan yg bukan2...
hati ini telah kau hancurkan...
namun tidak akan ku buang setiap kenangan...

ada yg terindah kau ajarkan...
kan aku semat jd kenang kenangan...
ingatlah tika kau bahagia disamping pasangan...
ada seorang insan yg tak sepi dirundung malang..
luka parah yg tak mungkin kan hilang....

(Allah saksi hati kita)
suara ht ku:rinahjputeh
dicatat pd :3.46am
7th feb 2011.

No comments:

Post a Comment