Saturday, January 15, 2011

"Bukan Mahuku"...........

Ya Allah....
mengapa??? kenapa??? bagaimana???
hendak kugapai awan yg biru.. rupanya tinggi tak tercapai daku,
hendak kuwarnai hidupku dgn warna pelangi itu,
rupanya pelangi pergi berlalu,
yg tinggal kini hanya duri, kaca, batu penuh disepanjang jlnku,
namun... mana lg pilihanku...
jalan ini harus ku lalui walau lelahnya hanya aku yg tahu,
walau perihnya hanya aku yang pilu,
dulu aku rasa seketika apa erti bahagia dlm hidupku,
dulu aku dipuja bagai sekuntum bunga yg mekar dan harum,
dulu kau pujuk aku dgn kata2 puisi indah darimu,
dulu .. tiap saat kau ingin tahu ttgku..
dulu... kau kirimkan pesananmu disetiap apa lakumu

kini... semua sudah berlalu,
kini... aku yg tercari2 dimana dirimu,
kini... kau dah tak pedulikan ku,
kini... kau buat aku terindu-rindu..
kini... aku yg tergila bayanganmu...
kini... aku yg separuh mati menahan sedih, perih didadaku...
Ya ALLAH apa semua ini Ya ALLAH..
Mengapa? bagaimana? boleh aku jd mangsa dlm chenta palsu..
manisnya hanya seketika, dan terus berlalu..
kau bilang kau chentai aku...
Aku segalanya bgmu... mana perginya kata2 manis drmu...
Sudah lupakah engkau ttg kata2 dn janji2mu...
Mudahnya kau lafazkan nya utkku..
Dan mudah pula kau lupa kan ku...
Sesengguhnya bkn ini kemahuanku...

No comments:

Post a Comment