Sunday, December 5, 2010

Anugerah....

Anugerah.... kehidupan ini ialah satu anugerah...hitam putih kehidupan, penuh ranjau dan duri tertusuk berdarah tak pernah berhenti kering. Aku yg selalu terpijak duri2 itu.Rawatlah luka ku sendiri menunggu hingga ia sembuh sendiri. Baru sahaja mula isi baru keluar tumbuh diluka ku, aku terluka lagi...... Sakitnya Ya ALLAH kerana luka lama pun belum betul2 sembuh. Sampai kapan luka ku harus begini? sampai kapan aku harus merawatnya sendiri. Inikah Anugerah kehidupan yg dikatakan????? nikmatkah kehidupan ini, jika derita dan sakitnya saja yg bisa aku tempuhi. Berikan aku kekuatan YA ALLAH andai ini takdir hidup yg harus aku tempuh disepanjang usiaku....berikanlah kekuatan itu YA ALLAH., dgn nyawa dan kudrat yg masih ada ini gagahilah diri ini.... walaupun aku selalu terjatuh sendiri.... tak ada sesiapa yang bisa mmberi pertolongan, melainkan MU YA ALLAH..... Tolonglah..... merayu aku didlm sujud atas anugerah kehidupan yg KAU anugerahkan pdku. Chenta insani yg ku nanti semuanya hampa.... seolah2 aku tak punya harga perasaan.... YA ALLAH harus apakah aku lakukan dgn perasaanku ini YA ALLAH. Atas anugerah MU ini aku harus bertahan.... lihatlah batinku YA ALLAH.... lihatlah YA ALLAH..... rahasia chentaku.... rahasia perasaanku...... siapakah insan yg benar sudi menerimaku SEADANYA AKU????????

WAHAI ALLAH tabahkan hatiku, kuatkan semangatku demi ANUGERAH hidup yg KAU berikan pdku....

No comments:

Post a Comment